Linie euroAtlantic Airways (EAA) ogłosiły dziś (24 lipca) dodanie do swojej floty pierwszego airbusa A330-200 (CS-TGD), co stanowi ważny kamień milowy w ekspansji firmy i jej zaangażowaniu w świadczenie usług ACMI swoim klientom.
A330-200 to szósty samolot szerokokadłubowy we flocie euroAtlantic i pierwszy samolot marki Airbus w 30-letniej historii tej portugalskiej linii. Maszyna jest leasingowana od firmy Aircraft Engine Lease Finance (AELF), a napędzają ją silniki General Electric CF6-80E. A330 zapewnia niezawodne osiągi i niższe zużycie paliwa, a jednocześnie może wynieść maksymalną masę startową 233 ton, co gwarantuje optymalną ładowność na lotach długodystansowych. Obecnie samolot może zabrać 295 pasażerów: 12 w klasie biznes oraz 283 w klasie ekonomicznej.
Pozyskany Airbus otrzyma rejestrację CS-TGD, a jego numer seryjny to MSN466. Maszyna została wyprodukowana w marcu 2022 r. i wtedy trafiła do linii TAM. Następnie w 2021 r. A330 trafił do Maleth-Aero, aby ostatecznie znaleźć się we flocie AELF FlightService (9H-JFS).
- Z radością witamy pierwszego A330-200 w naszej flocie. Dodanie samolotu stanowi kolejny etap w drodze linii do zwiększenia możliwości operacyjnych i obecności na rynku. Ceniony za wydajność operacyjną i doskonałe wrażenia pasażerów samolot ten stanowi ważny kamień milowy dla euroAtlantic, oznaczając przejście na obsługę dwóch producentów: Airbusa i Boeinga. Dodatkowo rozszerza on naszą ofertę produktów dalekodystansowych w segmencie czarterów i ACMI – skomentował Stewart Higginson, dyrektor generalny i prezes euroAtlantic Airways.
Na rynku ACMI euroAtlantic obsługuje obecnie codzienne połączenia na trasie Warszawa - Nowy Jork dla
Polskich Linii Lotniczych LOT oraz loty na trasach z Lizbony do Campinas i z Porto i Madrytu do Recife dla linii AZUL. Portugalski przewoźnik ACMI świadczy również usługi dla podmiotów rządowych, w tym Organizacji Narodów Zjednoczonych (ONZ).
- Jesteśmy dumni z partnerstwa z EAA w zakresie leasingu A330-200 i wspierania ambitnego rozwoju ich floty. Specjalizujemy się w dostarczaniu dopasowanych, elastycznych rozwiązań leasingowych operatorom, takim jak euroAtlantic, którzy rozszerzają swoją obecność na kluczowych rynkach. Z niecierpliwością czekamy na możliwość wspierania linii w dalszym rozwoju i innowacjach w sektorze ACMI i czarterów - dodał Joe Cirillo, dyrektor handlowy AELF.
Flota euroAtlantic Airways składa się obecnie z sześciu samolotów: jednego airbusa A330-200, dwóch boeingów B767-300ER oraz dwóch B777-200ER.